لاکتراشان ؛ روستایی ییلاقی در تنکابن

این وبلاگ سعی دارد تاریخ و آداب و رسوم و اخبار و اتفاقات روستای ییلاقی لاکتراشان را هر چه بیشتر برای بازدیدکنندگان معرفی کند .

لاکتراشان ؛ روستایی ییلاقی در تنکابن

این وبلاگ سعی دارد تاریخ و آداب و رسوم و اخبار و اتفاقات روستای ییلاقی لاکتراشان را هر چه بیشتر برای بازدیدکنندگان معرفی کند .

چند عکس قدیمی !!!

مرحوم کدخدا محمد علی لاکتراشی

پشت سر او مرحوم  « کوچک علی » ( در حال خرمن )

این لباس نظامی هم معلم سپاهی دانش است .


روحت شاد ، کدخدا !!


مشهدی رجبعلی ؛ شیراگواه


مرحوم ملّا قنبرطالشی در کنار بانو رقیه لاکتراشی

دوبیتی « مادر »

مآره دِل دریایه ، ساحل چشم جی پیدا نییَه

آسمان با این بزرگی ، ‌وی کف پاها نییَه

وی محبّت ، وی بزرگی ، وی صبوری ، وی نگاه

قابل سنجش در این دنیا و اُن دنیا نییَه

( حبیب )

لاکتراشان و طبیعت زیبای آن laktarashan village in tonekabon

نمایی نزدیک از لگا و نمایی دور از لاکتراشان در یک راستا


جیر ملّه ( محلّه ی قربانعلی دسته ها )


جار محلّه

برق رسانی به روستای لاکتراشان تنکابن !!

این تیرچه های به هم پیچ و مهره شده را که می بینید به خاطر نبود جاده از طریق هلی کوپتر به لاکترشان منتقل کرده اند . واقعا پروژه ی برق رسانی به لاکتراشان یک کار جهادی از طرف دولت بود که با پیگیری های شورای اسلامی لگا و لاکتراشان در این دو  روستا انجام شد :













مخاطبان عزیز !!!

اگر دانش آموز هستید یا در زمینه ی زبان و ادبیات فارسی اهل مطالعه و صاحب نظر می باشید ،‌ لطفاً از وبلاگ زیر نیز بازدید کنید و با نظرات خود ما را در پربار کردن وبلاگ یاری فرمایید :

www.pourkhalili.blogsky.com

باغ میوه در لاکتراشان !!

روستای لاکتراشان به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی و کوهستانی خود دارای آب و هوایی منحصر به فرد در تنکابن است . در این روستای ییلاقی انوع میوه های درختی مانند گردو و فندق و سیب و نوعی زردالو ( گاوهالو ) و آلبالو و ...به دست می آید که در این میان فندق و گردو و سیب از کیفیت بهتری برخوردارند . البته در این چند سال اخیر به خاطر تغییرات آب و هوایی و گرم شدن هوا در فصل زمستان و به تبع آن سرد شدن و یخ بسته شدن هوا در فصل فروردین و اردیبهشت ، اغلب شکوفه ها گردو می سوزد و محصولی عاید باغداران نشده است .

در حدود 15 سال به این طرف در جای جای این روستا درخت گردو کاشته شده است که اگر بدی آب و هوا باعث یخ زدگی محصول نشود ، گردوی این منطقه شاید بازارهای تنکابن را اشباع نماید .

بعد از گردو درخت فندق بیشترین آمار را از نظر تعداد درخت در این روستا دارد . باغ فندق مرحوم استاد صفر لاکتراشی و باغ فندق رجبعلی پورخلیلی از نمونه های بارز باغ های فندق در این روستا هستند .


درخت سیب تابستانی


باغ فندق رجبعلی پورخلیلی


باغ فندق مرحوم استاد صفر لاکتراشی



درخت سیب




فندق